حکمت اعداد

آموزش علم الاعدادو عدد شناسی - علم حروف - علم الاسماء و نام شناسی

حکمت اعداد

آموزش علم الاعدادو عدد شناسی - علم حروف - علم الاسماء و نام شناسی

رازهای زندگی برای آرامش ، نشاط و شادی

 رازهای زندگی برای آرامش ، نشاط و شادی

رازهای زندگی

آرامش ، نشاط و شادی

و کمک به رفع تشویش و نگرانی

در دنیای پر اضطراب امروز ، آرامش و راحتی خیال نعمتی است که بسیاری آرزوی آن را دارند. اما برای رسیدن به آن تنها آرزو کافی نیست. بلکه باید قدم پیش نهاد و کاری کرد. آنچه گفته می شود برخی تکنیک های روانی شناختی است که ضمن کمک به رفع تشویش و نگرانی ، آرامش ، نشاط و شادی را در زندگی ما رونق می بخشد:

 ֍ راز اول: با خدا ارتباط برقرار کنید.

حداقل نیاز روح انسان به خدا مانند احتیاج نوزاد به مادر است. به همان میزان که جسم برای ادامه حیات به هوا و غذا نیازمند است ، روح و باطن نیز به هدایت الهی و روح ربانی محتاج است.

֍ راز دوم: از آنچه هستید ، راضی باشید.

بدن وسیله زندگی است نه جوهر آن. آنقدر که ما انسانها با ظاهر جسمی خود مشخص می شویم ، یک درخت با تنه اش مشخص نمی شود. تجربیات ما باید مثل درخت به ما شکل بدهد. ولی اینکار را نمی کند. فقط جوهره و وجودمان است که با شرایط محیط از بین نمی رود. رسالت اصلی ما در این دنیا بیدار شدن و بیدار کردن است و زندگی ما به منزله یک سفر است و هدف نیست. منظور از بیداری فعال شدن در همه ابعاد وجود و همه زوایای زندگی است. مانند بیداری جسمی ، فرهنگی ، اقتصادی و ... در یک کلام "بیداری الهی".

֍ راز سوم: مثبت فکر کنید.

یاد بگیرید که احساس هایتان را از طریق افکار مثبت مهار کنید. به دقت افکارتان را زیر نظر بگیرید و هنگامی که یک فکر منفی هجوم می آورد ، خودتان را وارسی و به جای آن یک فکر مثبت جایگزین کنید.

֍ راز چهارم: بر آرامش درونی تمرکز کنید.

در دل توفان هم ، آرامش نهفته است. مهم نیست در چه زمانی. هرچه مسائل پر دردسرتر به نظر آید و هر چقدر که بخواهیم کارهای زیادی را در آن واحد انجام دهیم باید فقطه به خلوت گاه درون خویش برگردیم و آرامش درونی پیدا کنیم. چشمانتان را ببندید و روشنایی آرام و ملایمی را درون خود تصور کنید. نور سفیدی فضای دلتان را آرام می کند. سپس بر این آرامش حاصل شده تمرکز کنید.

֍ راز پنجم: قضاوت خود را به تاخیر بیندازید.

تمام حوادث برای ما پیامهایی دارند که سبب تکامل روحمان می شوند. بسیاری از این وقایع فراسوی درک ما و جز‌ اسرار الهی است و تلاش برای فهم رحمت خداوند با هوش محدودمان مانند سنجش اقیانوس با پیمانه است. اگر شما به ظاهر چیزی را از دست می دهید معادل آن شی و یا حتی بالاتر از آن را به دست خواهید آورد و تمام آنها برای تکامل و زیبایی شما هستند.

֍ راز ششم: صفتهای مثبت خود را افزایش دهید.

از غیبت ، تهمت ، قضاوت نسنجید درباره افراد یا حوادث ، حسادت ، کینه ، دروغ و .. خودداری کنید. زیرا کسی که با انجام دادن این گونه اعمال با تراکمی از نیروهای منفی عذاب می کشد خودتان هستید.

زمانی که به دیگران خوبی و کمک می کنید تجمعی از نیروهای مثبت به دور خودتان فراهم می آورید و این نیروهای مثبت باعث آرامش و شادی شما می شوند. .....

002.gif مطالعه متن کامل نوشتار در وبسایت حکمت کهن.

»»»   از اینجا مطالعه فرمایید.


  https://metafn.ir/1399/04/08/%d8%b1%d8%a7%d8%b2%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%b2%d9%86%d8%af%da%af%db%8c-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d8%a2%d8%b1%d8%a7%d9%85%d8%b4-%d8%8c-%d9%86%d8%b4%d8%a7%d8%b7-%d9%88-%d8%b4%d8%a7%d8%af%db%8c/

009.jpg مطالعه متن کامل مقالات و مقالات مرتبط و مشابه در وبسایت حکمت کهن